$(document).ready(function(){ if($('.product-infobox').length > 0){ fbq('track', 'ViewContent'); } if($('.filter-sidebar').length > 0){ fbq('track', 'Search'); } });

Här försöker vi svara på allt du behöver veta när du är boende gäst på hotellet

I korthållaren du fick när du checkat in finner du information om hur du loggar in på vårt Wifi.

Wifi “Marholmen – Guest” med koden 4005.

För att strömmen ska fungera i rummet behöver du placera ett nyckelkort i strömlåset på väggen direkt innanför dörren.

Marholmen är ett rökfritt hotell. Det är förbjudet att röka i rummet och ute på balkongen och terrassen. Rökning hänvisar vi till rökrutan ute till vänster om entrén vid stora kartan.

Ni kan reglera temperaturen i rummet tre grader upp (+) och tre grader ner (-) på termostaten på väggen.

Nyckelkortet bör hela tiden sitta i strömlåset för att temperaturen ska kunna regleras. Observera att det kan ta ett tag innan du märker någon skillnad.

Du hittar vårt gym på hotelldelens bottenvåning. Ta hissen eller trapporna ner till våning 1 där du hittar gymmet till vänster. Du kommer in med ditt nyckelkort.

Det finns även ett utegym med sju stationer på Strömsholmen. Se kartan på ditt rum.

Marholmen är ett Svanenmärkt hotell och vi arbetar tillsammans med Svanen för att minska vår miljöpåverkan. Vi på Marholmen tar hand om dina sopor och sorterar dem så att du slipper tänka på det.

Parkering är gratis för våra boende gäster. Det enda du behöver göra är att registrera din bil på surfplattan vid receptionen. Du har väl kommit ihåg det?

Har du glömt tandborsten hemma? Inga problem. I vår reception säljer vi tandborstar och andra nödvändiga hygienartiklar. Du kan även få bomullsspads och örontops utan extra kostnad.

I vår restaurang här i huvudbyggnaden serveras frukost, lunch och middag. För att se restaurangens öppettider, klicka här.

Vill du boka bord, kontakta receptionen så hjälper vi er.

I ditt rum finner du kaffe och te. Detta är en kostnadsfri service till alla våra gäster. Behöver du påfyllning eller en skvätt mjölk till, så är du välkommen förbi receptionen.

Vi erbjuder ingen rumsservering på Marholmen, men om du föredrar att äta på rummet går det bra. Kom ner till restaurangen och beställ takeaway att ta med upp till rummet.

Om du behöver komma i kontakt med oss, ring dygnet runt på 010-456 22 50

Obs! Vid nödfall ring 112.

Observera att receptionen har följande öppettider:
Kl. 07.00 – 22.00 på vardagar
Kl. 08.00 – 22.00 på helger och helgdagar

När huvudbyggnaden är låst kommer du in genom att scanna ditt nyckelkort till höger om entrén.

Utcheckning ska ske senast kl. 11:00 på avresedagen. Vid önskemål om senare utcheckning vänligen kontakta receptionen för tillgänglighet.

 

Har du bokat ett spapaket så ingår entré till Mareld Spa under den tid som framgår på din bokningsbekräftelse.

Om du har bokat ett hotellrum med frukost ingår normalt sett inte spaentré, utan då behöver du boka till det separat i receptionen. Priset inkluderar 2 timmars entré inkl. solterapi och lån av badrock, handduk och tofflor.

Observera att vi har en åldersgräns på 18 år i vårt spa men under skolloven är barn över fyra år välkomna i målsmans sällskap under vissa tider.

Vi har flera olika spabehandlingar och massage att välja bland som utförs av våra erfarna spaterapeuter.

Vi använder Kerstin Florians produkter, som är baserade på naturliga råvaror och inte är testade på djur. Läs mer om vår spabehandlingar och boka här 

 

Det finns massor av saker att aktivera dig med under din tid här på Marholmen! Här hittar du hela listan över aktiviteter.

Som gäst på Marholmen förbinder du dig att visa hänsyn till våra övriga gäster och medarbetare genom att följa de ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller på ön.

  • Du ansvarar själv för alla skador som uppstår på fastigheten eller dess inventarier genom att du eller någon annan i ditt sällskap varit vårdslös.
  • Om klagomål angående störande uppträdande inkommer till Marholmen har vi rätt att omedelbart avhysa gästen från boendet/området om rättelse inte sker omedelbart efter tillsägelse. I det fallet sker ingen återbetalning för resterande vistelsetid.
  • I Mareld spa ska det vara tyst och lugnt.
  • Om du inte är nöjd med vår leverans ska du i första hand kontakta receptionen så att vi kan lösa eventuella problem under din vistelse.